Test telefonu Ubiquiti UniFi Voip Phone

Zdecydowaliśmy się na test telefonu VOIP firmy Ubiquiti. Jest to pewna ciekawostka na naszym rynku ponieważ pracuje on pod kontrolą systemu Android Kitkat 4.4.2. Naszym testem powinny zainteresować się osoby, które przyzwyczajone są do smartfonów działających na Androidzie i chciałyby przenieść funkcjonalność tego systemu do telefonu stacjonarnego.

DSC07544

Telefon UniFi wygląda jak smartfon o rozmiarze wyświetlacza 5 cali z dołożoną (na przewodzie) słuchawką.

DSC07546

Cała komunikacja – podobnie jak w smartfonie – odbywa się za pomocą panelu dotykowego. Jedyny przycisk znajduje się na słuchawce i służy do wyciszania mikrofonu.

DSC07548
Urządzenie wyposażone jest w mikrofon o czułości -36 dB. Wielkość pamięci flash to 4096 MB, pamięci wewnętrznej ? 1024 MB. Protokoły zarządzające to SIP/SDP/RTP/RTCP/VLAN/DHCP. Wyświetlacz posiada rozdzielczość 640 x 960 pikseli. Pobór mocy kształtuje się na poziomie 13 W.

Telefon można bardzo łatwo podpiąć do sieci wraz z innymi produktami Ubiquiti, stworzonymi do zarządzania siecią tj. routery, switche i access pointy, tak by stworzyć kompletny system administrowania środowiskiem informatycznym w firmie.

Telefon dostępny jest w trzech wersjach – podstawowej z 5-calowym ekranem, rozszerzonej z dodatkami: kamera (HD750p), Bluetooth 4.0 oraz WiFi 802.11 oraz siedmiocalowej ze wszystkimi dodatkami. Wszystkie wersje posiadają 4GB pamięci wewnętrznej oraz 1GB pamięci RAM. Funkcjonalność modelu UniFi VoIP pozwala na kompletną obsługę biura, zarówno domowego jak i firmowego.

Do podłączenia telefonu wymagane są:

– switch UniFi lub inny zgodny ze standardem PoE (802.3af)

– UniFi Controller

– UniFi Security Gateway

Na obudowie telefonu znajdziemy ponadto:

-wejście mikro USB do podłączenia z komputerem

– wejście słuchawkowe

– wejścia ethernet (główne – PoE, dodatkowe)

DSC07549

 

Przy pierwszym podłączeniu telefonu proszeni jesteśmy o wybór języka (jest język polski) oraz wybór sieci.

Na podstawowym ekranie mamy do wyboru następujące opcje:

– wykonanie połączenia

– dostęp do listy kontaktów

– dostęp do aplikacji

– dostęp do sklepu Google Play

– dostęp do aplikacji Google (Gmail, Google Maps, YouTube itp.)

Podniesienie słuchawki jest automatycznie wykrywane przez telefon i na wyświetlaczu pokazywania jest klawiatura numeryczna do wprowadzenia numeru. Ponadto w każdym momencie mamy dostęp do aplikacji jakie obecnie można spotkać w każdym smartfonie z Android-em.

Całość prezentuje się bardzo estetycznie. Jeżeli ktoś chciałby skorzystać z usług VOIP myślę że warto rozważyć zakup telefonu UniFi. Koszt to ok. 700 zł brutto. Dostępny w sklepie https://www.senetic.pl/product/UVP

 

 

 

Chcesz otrzymywać aktualizacje ? Zapisz się.

Aktualności Hardware telekomunikacja Testy