Rok temu pisałem o pierwszym w Polsce połączeniu technologii RFID z Facebook-iem. Uczestnicy zabawy uwierzytelniani byli przez tagi RFID i inni znajomi mogli podpatrzeć na Facebook-u co robimy w danej chwili, tzn. w której bawimy się sali, czego słuchamy albo co pijemy.
Wystartowała właśnie nowa usługa wykorzystująca technologię RFID.
Like It Box to nowa usługa pozwalającą uczestnikom eventów “lajkować” wybrane atrakcje w trakcie wydarzenia, w którym biorą udział. Z Like It Box mogą korzystać m.in. organizatorzy konferencji, imprez, właściciele klubów i dyskotek oraz sieci handlowe. Usługa jest dla firm zupełnie nowym sposobem promocji marki w serwisach społecznościowych. Like It Box został stworzony przez DynaSoft. Partnerem projektu jest agencja marketingu mobilnego Looksoft.
Za pomocą Like It Boksa osoby biorące udział w imprezie, czy konferencji mogą oceniać wydarzenie na swoim profilu w social media bez dostępu do komputera czy smartfona. W celu skorzystania z Like It Box gość wydarzenia przy rejestracji otrzymuje opaskę lub kartę z nadajnikiem RFID, która jest skojarzona z jego profilem w social media. Dzięki niej może wyrażać swoją opinię o evencie, osobie, czy produkcie umieszczając post w serwisie społecznościowym. Do tego służą Like It Boksy, czyli specjalne czytniki umieszczone przy wybranych atrakcjach (np. promowanych produktach, usługach, karaoke czy DJ-ach). Dotknięcie opaski do czytnika wyzwala uruchomienie odpowiednio zaplanowanej czynności (najczęściej “lajk” lub post typu tekst / zdjęcie / video). Usługa Like It Box jest zintegrowana z Facebookiem, jak również innymi popularnymi serwisami społecznościowymi (Foursquare, Twitter). W celu lepszej identyfikacji wizualnej wydarzenia zarówno opaski jak i karty mogą być brandowane.
“Lajkowanie” to obecnie bardzo popularny sposób wyrażania opinii przez użytkowników. Przeniesienie dzielenia się emocjami w social media do świata rzeczywistego daje nowe możliwości. Firmy mogą wykorzystywać Like It Box jako formę promocji swojej marki oraz produktów i usług. Dla uczestników to dodatkowa forma rozrywki i aktywności w mediach społecznościowych. Zdecydowaliśmy się na współpracę z Like It Box, ponieważ stanowi uzupełnienie oferty Looksoft w zakresie projektu ?Mobilna agenda?, który z powodzeniem był wykorzystywany na kilkudziesięciu eventach w Polsce?? powiedział Łukasz Makowski, prezes Looksoft.
“Nasza koncepcja promocji w social media adresowana jest właściwie do wszystkich, którym zależy na tym, aby o organizowanym przez nich wydarzeniu było głośno w social mediach. Z Like It Boksem można uzyskać tysiące lajków podczas jednego eventu. Ponadto usługa stanowi dodatkową atrakcję dla uczestników imprezy, gdyż oferowane przez nas opaski to wyjątkowy gadżet, który chętnie będą chcieli wypróbować “lajkując” atrakcje.” – powiedział Michał Borychowski z Likeitbox.pl
Za pośrednictwem Like It Boksa uczestnicy konferencji mogą oceniać prelegentów, a klienci sklepów wyrażać opinię o produktach. Usługa pozwala na tagowanie osób na zdjęciach wykonywanych podczas imprezy, meldowanie się na Foursquare czy ćwierkanie na Twitterze. Bywalcy imprez mogą lajkować barmanów / DJ-ów, czy piosenki na karaoke. Za pomocą Like It Boksa można zorganizować głosowanie “hot or not”, rozwiązywać konkursy i quizy, czy postować na temat wydarzeń sportowych, w których akurat bierze się udział. Usługa może też współpracować z programem lojalnościowym i kartami rabatowymi. Więcej informacji jak działa Like It Box można znaleźć pod adresem: www.likeitbox.pl.