Huawei – historia sukcesu

Huawei nie jest już dzisiaj anonimową marką, o której słyszeli nieliczni. To firma produkująca bardzo solidne smartfony, jaka może konkurować z najlepszymi. Z drugiej strony, chociaż tę nazwę kojarzy coraz więcej osób, to tak naprawdę nic nie wiemy o tej firmie. Jaka jest więc historia Huawei?

Początki

1987 – to rok, w którym założono Huawei Technologies. Nie było w tym przypadku, ponieważ to właśnie w latach 80. w Chinach próbowano zmodernizować niedoinwestowany przemysł telekomunikacyjny. Wcześniej wykorzystywano rozwiązania od firm z zagranicy, a na dłuższą metę wydawało się to ani niezbyt opłacalne, ani przyszłościowe. Na początku firma zajmowała się sprzedażą centrali telefonicznych z Hongkongu, ale już w 1993 to się zmieniło. Firma zaprezentowała programowalny przełącznik – C&C08, który w tamtym czasie był najlepszym w całych Chinach. Od 1994 ich technologie były stosowane przez wojsko, a od 1996 dodatkowo zaczęto ich wspierać finansowo, dają dodatkowe środki na rozwój i badania.

Otwarcie na inne kraje

Prawdziwy biznes zaczął się jednak w 1997, gdy Huawei wygrał pierwszy przetarg poza granicami Chin. Dzięki temu w 1998 roku możliwe było wprowadzenie do sprzedaży pierwszych urządzeń, które wspierają łączność GSM. Następnie w 1999 roku otworzono centrum badawczo-rozwojowe w Indiach. Dalsze losy potoczyły się równie dobrze, szczególnie że od 1998 do 2003 firma korzystała z ze wsparcia doświadczonego IBM. 2005 rok był rewolucyjny, bo wtedy okazało się, że Huawei za granicą ma lepsze wyniki sprzedaży niż w swoim kraju. To umocniło jego pozycję jako globalnego gracza, z którym coraz bardziej trzeba się liczyć.

Kiedy pojawiły się telefony i smartfony?

Pierwszy model pokazano światu w 2003 roku, ale nie był to dobry start. Dopiero w 2005 roku osiągnięto sukces, bo Huawei U626 otrzymał prestiżową nagrodę za “Najlepszy smartfon 3G”. Kolejny przełom to 2009 rok i pierwszy oficjalnie zaprezentowany smartfon, a jaki był to sukces, pokazują dalsze wydarzenia – w 2010 roku marka mogła się poszczycić sprzedaniem ponad 100 milionów urządzeń mobilnego internetu. W tym czasie zaprezentowano też na targach w Berlinie pierwszy model z serii Ideos z Androidem 2.2 Froyo.

Kolejne sukcesy pojawiły się w 2012 roku – to wtedy zaprezentowano model Ascend P1S, który wyróżniał się nowym wyglądem, ale i przede wszystkim grubością wynoszącą zaledwie 6,68 mm. Wartym odnotowania też jest fakt, że w 2013 roku firma powołała do życia submarkę – Honor, która okazała się wielkim sukcesem. Dzisiaj Honory są bardzo cenione i często wybierane. Największym chyba jednak wydarzeniem w historii firmy było pojawienie się Huawei Mate 7 oraz Huawei P8, P8 Lite i następcy, czyli Huawei p9 Lite. Wszystkie modele zostały ocenione bardzo wysoko.

Może i Huawei to nie jest brand na miarę Apple, ale kto wie, jak będzie w przyszłości? Tak szybki rozwój i tyle sukcesów w tak krótkim czasie, każą się zastanowić, czy jej obecnie już wysoka pozycja, w przyszłości nie stanie się jeszcze lepsza. To bardzo możliwe.

Chcesz otrzymywać aktualizacje ? Zapisz się.

Aktualności Smartfony