Historia samochodu – czyli jak z jednego biznesu zrobić kilka

Samochód jest uznawany w naszych czasach za coś niezbędnego, za nieodłączny filar naszego transportu, logistyki oraz komunikacji. Przed samochodem, naszą główną formą transportu, były konie. Służyły one (i niekiedy służą nadal) od ponad czterech tysięcy lat. A samochód był w stanie w przeciągu kilkudziesięciu lat całkowicie zepchnąć je na boczny tor. Dlaczego?

historia samochodu

Jak myślicie – skąd się wzięły ,,konie mechaniczne” w samochodach?

Otóż właśnie dlatego, że konie były jedynym środkiem transportu w dawnych czasach, a konstruktorzy pierwszych samochodów dobitnie pokazali swoją leniwość (oczywiście jest to żart) i nazwali moc jaką dany samochód posiada ,,koniem mechanicznym”. No dobrze, ale wróćmy na tor rozmowy o historii samochodu.

Pierwszy samochód – nie tego się spodziewaliście

Zazwyczaj wygląda to tak, że wszystko co jest tworzone rodzi się ,,w bólach”, dlatego też jeśli użyjecie internetu do znalezienia pierwszego samochodu na świecie, to zobaczycie skrzyżowanie trójkołowca z ławką w parku, plus silnik który wygląda jakby ktoś go wymontował z pralki. (O ile w tych czasach były pralki napędzane silnikami). Tak samo było z biznesem motoryzacyjnym. Samochody potrzebowały lat, aby stać się komercyjnym sukcesem, chociaż taki moment przełomowy możemy wyróżnić, kiedy Henry Ford założył swoją firmę Ford Motor Company oraz wyprodukował pierwszy model Forda T, który osiągnął sukces poprzez zastosowanie taśmy produkcyjnej. Do końca produkcji tego modelu z taśmy produkcyjnej zjechało ponad 15 milionów egzemplarzy Forda modelu T. Taśmy produkcyjne to do dziś wykorzystywany pomysł i to już nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym.

Biznes na biznesie – czyli jak na motoryzacji zbić biznes, zajmując się czymś innym

Po dosłownym wybuchu motoryzacji na skalę globalną, zaczęły się pojawiać inne ,,odnogi” rynku samochodów. Powstały zakłady zajmujące się naprawą oraz remontami samochodów, firmy odpowiedzialne na przykład za ,,tuning” (no dobra, tutaj trochę przesadziliśmy, w tamtych czasach tuningiem było wsadzenie do auta lepszej jakości siedzenia bądź jakieś inne kosmetyczne poprawki) a nawet i wypożyczalnie aut ( wejdź na https://www.fleetcorp.pl/ ). To ostatnie szczególnie zaczęło się rozwijać, z racji tego że większość osób w tamtych czasach, nie było w stanie sobie pozwolić na zakup samochodu, dlatego też wypożyczalnie aut rozkwitły na całym świecie bardzo szybko, jeszcze bardziej przyczyniając się do zmotoryzowania świata.

Chcesz otrzymywać aktualizacje ? Zapisz się.

Aktualności Motoryzacja