• Aktualności
    • Internet
  • Bezpieczeństwo
  • Hardware
    • Laptopy
    • Sprzęt satelitarny
    • Smartfony
    • Tablety
  • Poradniki
  • Programowanie
  • Software
    • Aplikacje
    • Gry
  • Testy
    • Testy tabletów
    • Testy smartfonów
  • Rankingi
Popularne

Scareware, leakware i cryptoransomware – coraz więcej ataków

2023-03-15

Światowy Dzień Recyklingu

2023-03-14

Od jakiego wieku należy mierzyć ciśnienie krwi?

2023-03-13
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Blog technologiczny Web-News.plBlog technologiczny Web-News.pl
  • Aktualności
    • Internet
  • Bezpieczeństwo
  • Hardware
    • Laptopy
    • Sprzęt satelitarny
    • Smartfony
    • Tablety
  • Poradniki
  • Programowanie
  • Software
    • Aplikacje
    • Gry
  • Testy
    • Testy tabletów
    • Testy smartfonów
  • Rankingi
Blog technologiczny Web-News.plBlog technologiczny Web-News.pl
Strona główna » 4 sposoby, jak zadbać o produktywność i zdrowie podczas pracy zdalnej
Aktualności

4 sposoby, jak zadbać o produktywność i zdrowie podczas pracy zdalnej

lukaszAutor: lukasz2020-04-163 minuty czytania
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Podziel się
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Pracując zdalnie, często musimy zmienić swoje przyzwyczajenia, organizację pracy, a nawet nieco przemeblować dom, żeby nasza produktywność pozostała na jak najwyższym poziomie. Za niską efektywność pracy często obwinia się rzeczy, które nas rozpraszają, ale niewiele osób zwraca uwagę na to, jaki wpływ może mieć zbyt wysoka temperatura czy hałas. Poniżej prezentujemy kilka wskazówek, jak poprawić jakość powietrza i komfortowo pracować w domowym biurze.

4 sposoby, jak zadbać o produktywność i zdrowie podczas pracy zdalnej

1. Zadbaj o dopływ świeżego powietrza

W powietrzu wewnątrz budynków można wykryć nawet pięciokrotnie więcej zanieczyszczeń niż w powietrzu na zewnątrz. Wpływa to na naszą koncentrację i zdrowie. Przykładowo, wysoki poziom dwutlenku węgla ogranicza nasze zdolności poznawcze i może być powodem bólu głowy, piekących oczu lub nieprzyjemnego uczucia w klatce piersiowej. Dlatego pomieszczenia w domu powinno się często przewietrzać, aby obniżyć poziom CO2.

2. Monitoruj wilgotność

Wysoka wilgotność w domu może negatywnie odbić się na naszym samopoczuciu, zdrowiu oraz produktywności. Przy dłuższym przebywaniu w środowisku o znacznej zawartości pary wodnej w powietrzu, pojawia się zmęczenie czy senność. Aby stworzyć najlepsze możliwe warunki dla domowego biura, wilgotność powinno się monitorować. Dobrym sposobem na obniżenie jej poziomu jest przewietrzenie pomieszczenia lub zastosowanie pochłaniaczy wilgoci. Jeśli natomiast powietrze w pomieszczeniu jest zbyt jest suche, to warto skorzystać z nawilżaczy.

3. Ogrzewaj z głową

Nasze potrzeby związane z ogrzewaniem różnią się w zależności od sytuacji – są inne podczas oglądania filmu pod ciepłym kocem w salonie, a jeszcze inne podczas pracy przy biurku. Wszyscy wiemy, że temperatura wpływa na nasz komfort, ale nie każdy zdaje sobie sprawę, że może też obniżyć efektywność działania. Badania pokazują, że każdy stopień temperatury powyżej 25°C obniża naszą wydajność pracy o 2%,[3] dlatego jeśli chcemy pozostać zdrowi i produktywni (również w domu), bardzo ważne jest kontrolowanie omawianego parametru. Inteligentne termostaty regularnie monitorują temperaturę w pomieszczeniach, tym samym ograniczając nadmierne ogrzewanie, obniżając rachunki i tworząc zdrowe środowisko wewnątrz domu.

4. Ogranicz hałas

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na naszą produktywność jest hałas. Irytujące odgłosy – rozmowy w tle, dzwonienie telefonów lub szum klimatyzacji – mają negatywny wpływ na jakość naszej pracy. Aby wydajnie pracować w domu, powinno wybrać się w miarę możliwości ciche pomieszczenie, z daleka od nieprzyjemnych dźwięków. Jeśli nie jest to możliwe, dobrym rozwiązaniem mogą być słuchawki z aktywnym tłumieniem hałasu, zwykłe zatyczki do uszu lub uzgodnienie z domownikami zasad funkcjonowania w ciągu dnia.

Spędzając dużo czasu w domu, jakość powietrza w pomieszczeniach staje się kluczowa, jeśli chodzi o naszą wydajność i zdolność koncentracji – podkreśla Fred Potter, założyciel firmy Netatmo. – Urządzenia inteligentnego domu, takie jak czujniki jakości powietrza czy stacje pogodowe, skutecznie pomagają w dbaniu o odpowiednie warunki. Dzięki inteligentnym czujnikom użytkownik wie, kiedy należy otworzyć okno lub włączyć nawilżacz powietrza. W efekcie, powietrze jest zdrowsze, a produktywność lepsza.

praca praca zdalna
Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Podobne wpisy

Database Developer o danych wie wszystko. Co robi i ile zarabia?

2022-07-21

Praca zdalna – jak stworzyć domowe biuro dostosowane do indywidualnych potrzeb?

2020-05-28

6 porad, jak poprawić swoje kwalifikacje w czasie kryzysu

2020-05-04
Dodaj komentarz

Zostaw komentarz Cancel Reply

Aktualności

Światowy Dzień Backupu

2023-03-25

ChatGPT – skuteczna broń do walki z cyberprzestępczością?

2023-03-24

Zmywarka czy mycie ręczne – co się bardziej opłaca?

2023-03-23

Nie boimy się, że zastąpi nas sztuczna inteligencja

2023-03-22
Popularne

Scareware, leakware i cryptoransomware – coraz więcej ataków

Światowy Dzień Recyklingu

Od jakiego wieku należy mierzyć ciśnienie krwi?

Facebook Twitter Instagram Pinterest
  • O serwisie
  • Kontakt
  • Polityka prywatności

Wpisz zapytanie i naciśnij Enter. Naciśnij Esc aby anulować.