Close Menu
Blog technologiczny Web-News.plBlog technologiczny Web-News.pl
  • Aktualności
    • Internet
  • Bezpieczeństwo
  • Hardware
    • Laptopy
    • Sprzęt satelitarny
    • Smartfony
    • Tablety
  • Poradniki
  • Programowanie
  • Software
    • Aplikacje
    • Gry
  • Testy
    • Testy tabletów
    • Testy smartfonów
  • Rankingi
Popularne

Wybór smartwatcha z ciśnieniomierzem dla zdrowia

2025-05-18

Najlepsze Telefony z Aparatem w 2025 Roku

2025-05-09

Jak edytować zdjęcia za pomocą AI w 2025 roku

2025-05-16
Facebook X (Twitter) Instagram
Facebook X (Twitter) Instagram
Blog technologiczny Web-News.plBlog technologiczny Web-News.pl
  • Aktualności
    • Internet
  • Bezpieczeństwo
  • Hardware
    • Laptopy
    • Sprzęt satelitarny
    • Smartfony
    • Tablety
  • Poradniki
  • Programowanie
  • Software
    • Aplikacje
    • Gry
  • Testy
    • Testy tabletów
    • Testy smartfonów
  • Rankingi
Blog technologiczny Web-News.plBlog technologiczny Web-News.pl
Strona główna » Rynek reklamy online w Polsce
Aktualności

Rynek reklamy online w Polsce

RedakcjaBy Redakcja2023-04-223 Mins Read
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Podziel się
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

W internecie najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji – „Pharmaceuticals – wynika z danych gemiusAdReal w marcu 2023.

Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w marcu 2023 w internecie oraz telewizji.

RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ

reklama w polsce

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 10,1 sekundy (10,5 sekundy dla kreacji typu display i 8,2 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w marcu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 51%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 63,4% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 49,4%.

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (33 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w marcu wyniósł 40%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,4 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji –  53,1%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (8,1 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8,11%) oraz Leisure Time (5,6 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,75%).

reklama w polsce

Top reklamodawcy online

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w marcu 2023 była marka Media Expert, która wygenerowała 2,7 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 81,5% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Allegro.pl z 2,2 mld kontaktów i 79,1% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Ceneo.pl (2,1 mld kontaktów i zasięg na poziomie 79,2%).

Warto zauważyć, że zdecydowaną większość zestawienia stanowią marki z branży Trade. W top 10 znaleźli się także przedstawiciel mediów – Player.pl na miejscu 8. oraz branży motoryzacyjnej – Volkswagen na miejscu 9.

Wydatki na reklamę online

Analiza wydatków reklamowych na kampanie display online potwierdza aktywność marki Media Expert, która znalazła się na pierwszym miejscu zestawienia – jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 3,4%. Na drugim miejscu uplasowało się Ceneo.pl z 3,35% udziału, natomiast podium zamyka Allegro.pl (3,2% udziału).

Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ

W marcu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona ponad 17,6 mld kontaktów reklamowych, docierając do 94,9% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w marcu wyniósł dla tej branży 23%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 18,7 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (13,5 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie18% oraz 94,9% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (11,9 mld kontaktów reklamowych, SoV – 16% i zasięg – 94,7%).

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji była w marcu marka Lidl. Wygenerowała ona 1,85 mld kontaktów reklamowych, docierając do 89,5% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Kinder (1,2 mld kontaktów reklamowych i 87,65% zasięgu), natomiast na trzecim – Media Expert (blisko 1 miliard kontaktów i 86,8% zasięgu).

Wydatki na reklamę TV

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,1% – a na drugim Kinder, z udziałem na poziomie 2,5%. Trzecie miejsce należało do banku PKO BP z udziałem 1,8%.

reklama

Podobne

Reklamy potężnym narzędziem w rękach cyberprzestępców

Reklamy potężnym narzędziem w rękach cyberprzestępców

2023-07-27
Naklejki 3D z żywicy epoksydowej ? mobilna reklama Twojej marki

Skuteczne sposoby reklamowania swojej firmy

2023-01-17

Reklamy web push – co warto o nich wiedzieć?

2019-06-09
Add A Comment
Leave A Reply Cancel Reply

Aktualności

Korzyści z Inteligentnych Zegarków: Jak Mogą Ulepszyć Twoje Codzienne Życie?

2025-05-20

Najlepsze powerbanki powyżej 20000 mAh

2025-05-20
Huawei Watch Fit 4

Jak Huawei Watch Fit 4 Śledzi Twoje Zdrowie: Kompleksowy Przewodnik 

2025-05-19
Popularne

Wybór smartwatcha z ciśnieniomierzem dla zdrowia

Najlepsze Telefony z Aparatem w 2025 Roku

Jak edytować zdjęcia za pomocą AI w 2025 roku

Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
  • O serwisie
  • Kontakt
  • Polityka prywatności

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.