Opakowania dla e-commerce. Które z nich są niezbędne do codziennej wysyłki produktów?

Sprzedaż online z roku na rok coraz dynamiczniej się rozwija. Klienci chętnie podejmują decyzje zakupowe w zaciszu własnego domu, przy filiżance dobrej kawy, w skupieniu i spokoju. Wśród najważniejszych zadań, jakie stawia się opakowaniom wykorzystywanym do wysyłki zakupów online, znajduje się wytrzymałość, trwałość i dobra ochrona produktów. W przypadku nieodpowiedniego zabezpieczenia przesyłek koszty zarówno samego towaru, jak i ponownej wysyłki do klienta, ponosi sprzedający. Aby w jak największym stopniu ograniczyć niepotrzebne koszty z tym związane, warto dokładnie dopasowywać rodzaj opakowania do typu przesyłki.

Rodzaje opakowań dla przesyłek e-commerce

Tak wygląda podział opakowań z uwzględnieniem rodzaju wysyłanego w nim produktu:

  • opakowania na komputery i klawiatury – do pakowania klawiatur służą przede wszystkim płaskie kartony pocztowe, które zabezpieczają delikatną elektronikę i klawisze przed uszkodzeniami mechanicznymi; tego typu opakowania powinny być one zbliżone wielkością do wysyłanego przedmiotu – w przypadku pozostawienia zbyt dużo wolnej przestrzeni istnieje ryzyko niekontrolowanego przesuwania się zawartości oraz jej uszkodzenia; elementy elektroniki można również – dla zachowania większego bezpieczeństwa – zapakować w woreczki z folii bąbelkowej o działaniu antystatycznym; do transportu monitorów i komputerów all-in-one służą kartony na płaskie i wysokie produkty; do wzmocnienia opakowań warto zastosować styropianowe lub piankowe wypełnienia przymocowane do narożników w celu utrzymania zawartości w jednym miejscu i amortyzacji w razie wstrząsów powstałych podczas transportu; zamknięcie opakowania musi być na tyle wytrzymałe, żeby nie otwierało się w transporcie i – co za tym idzie – nie zgubiło swojej zawartości;
  • pudełka na smartfony, tablety i aparaty fotograficzne – urządzenia mobilne, choć z samego swojego założenia są przenośne, za sprawą delikatnej elektroniki i elementów są wrażliwe na upadki z dużych wysokości; sprzedawca nigdy nie ma pewności, w jaki sposób będzie się z nimi obchodził magazynier lub kurier; dlatego, zanim urządzenia dotrą do rąk klienta, muszą być dobrze zapakowane; jednym z opakowań chroniących przed uszkodzeniami mogą być woreczki z pianki polietylenowej; torebki piankowe zabezpieczają wrażliwe powierzchnie (takie jak ekrany) przed zarysowaniem; są miękkie w dotyku, lekkie i nie wpływają na wzrost kosztów wysyłki; dzięki temu, że są dostępne w wielu formatach, można dopasować je do urządzeń o różnych rozmiarach;
  • opakowania na płaskie ekrany – płaskie i wysokie kartony są przystosowane do przewozu przedmiotów niezbyt grubych, a zarazem mających dużą powierzchnię, takich jak telewizory i monitory; konstrukcja tego typu opakowań jest wzmocniona w taki sposób, aby nie powodować nacisku na tak dużą powierzchnię; opakowania można kupić w sklepie internetowym https://www.rajapack.pl/opakowania-ecommerce_cms_000068.html;
  • pudełka na książki, płyty CD i DVD – książki, nośniki z muzyką i filmami często są kupowane na prezent dla bliskich, ale również nabywane do prywatnych biblioteczek i domowych kolekcji; z tego też powodu kupujący chcą otrzymać je w jak najlepszym, nienaruszonym stanie; na skutek nieostrożnej przesyłki przedmioty nieodpowiednio zapakowane mają często wyłamane plastikowe zawiasy i nieestetyczne pęknięcia na przestrzeni okładki; aby tego uniknąć, warto stosować opakowania e-commerce wykonane z twardej tektury falistej, rozkładającej siłę nacisku oraz mające regulację dopasowaną do wysokości przedmiotu; na uwagę zasługuje także fakt, że zużyte opakowanie można łatwo poddać recyklingowi, dlatego rozwiązanie to jest przyjazne dla środowiska naturalnego;
  • opakowania plakatów, kalendarzy i ramek – w celu bezpiecznej wysyłki elementów poligraficznych stosuje się kwadratowe tuby wysyłkowe, których długość można dostosować do długości przedmiotu; zaletą opakowań jest również ochrona zawartości przed wilgocią i zmianą temperatury;
  • dokumenty i materiały wydawnicze – produkty papierowe mają to do siebie, że ulegają łatwemu zginaniu podczas transportu; dlatego też należy je odpowiednio przygotować do wysyłki; pomocne mogą się okazać wytrzymałe kartony z regulowaną wysokością i automatycznie składanym spodem;
  • opakowania butelek – kruche szkło może ulec łatwemu uszkodzeniu podczas masowego przeładunku paczek; butelki są szczególnie narażone w magazynach, kiedy karton nieodpowiedniej grubości może nie ochronić szkła w przypadku wstrząsu czy uderzenia o twardą powierzchnię; w tym przypadku sprawdzają się opakowania dla przesyłek e-commerce w postaci kartonów z przegrodami; można wypełnić je sizalem, a na froncie pudełka umieścić naklejkę uwaga szkło.

Artykuł sponsorowany

Chcesz otrzymywać aktualizacje ? Zapisz się.

Aktualności