Marketing szeptany – co to takiego?

Czym jest marketing szeptany? Gdzie można stosować tego typu działania? Jak robić to skutecznie i przekonać do siebie klientów? Zapraszamy do lektury!

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany (ang. Whisper Marketing lub Word Of Mouth Marketing) to obszar działań marketingowych, których celem jest dotarcie do Klienta za pośrednictwem bezpośredniego, wyglądającego na „spontaniczny”, przekazu ustnego. Strategia ta opiera się na założeniu, że wzajemne interakcje między konsumentami przyczyniają się do wzmocnienia przekazu marketingowego danego produktu. Innymi słowy, chodzi o to, żeby wokół produktu był szum i było o nim głośno w pozytywny sposób, dlatego też ta forma marketingu często jest określana mianem buzz marketingu lub marketingu plotki!

Gdzie odnajduje zastosowanie marketing szeptany?

Tak naprawdę marketing szeptany można zastosować wszędzie, zarówno w bezpośredniej rozmowie z klientem, jak i w dyskusjach na forach internetowych. Internauci często przed zakupem sprawdzają opinie na temat danego produktu, porównują ceny i czytają wypowiedzi innych klientów. Im bardziej pozytywne opinie zbiera dany produkt (a są to opinie wielu niezależnych osób), tym bardziej jesteśmy skłonni go zakupić, zwłaszcza jeśli nie mamy dużego obycia z branżą, której on dotyczy. Tak więc marketing szeptany pomoże nie tylko rozpromować markę i poprawić jej widoczność w sieci, ale i również zachęcić do niej nowych klientów, a więc zwiększyć zasięg odbiorców danego produktu. Dzięki metodom buzz marketingowym skutecznie zbudujesz pozytywny wizerunek firmy oraz oferowanych produktów i szybko dotrzesz do potencjalnie zainteresowanych twoją marką klientów.

Jak właściwie prowadzić marketing szeptany?

Umiejętnie prowadzony marketing szeptany doprowadzi do tego, że siłą rzeczy Klienci zaczną sami powtarzać zasłyszane o produkcie opinie. Wpis na blogu, forum internetowym, czy portalu społecznościowym powinien być jednak dobrze przemyślany. Najpierw postarajmy się wywołać dyskusję na jakiś temat, a następnie delikatnie wspomnieć o jakiejś marce, czy produkcie. Kluczem do udanego marketingu szeptanego jest spontaniczność i naturalność. Przekaz ustny powinien wyglądać na szczery i wynikający z potrzeby podzielenia się opinią, nie powinien sugerować, że narzucamy komuś dany produkt lub rozwiązanie, albo co gorsza, chcemy coś sprzedać. Należy pamiętać również o branżowej etyce – stosując metody marketingu szeptanego, nie szkalujemy innych marek i nie przekazujemy nieprawdziwych informacji o konkurencji!

Nie czekaj – skorzystaj z marketingu internetowego już dziś u specjalistów w branży SEO oraz w WordPressie – odwiedź stronę Sirius Pro.

Chcesz otrzymywać aktualizacje ? Zapisz się.

Aktualności Internet Poradniki