Skoda KAROQ Ambition 1.0 TSI – recenzja

Nie tak dawno do naszej redakcji dotarł jeden z nowszych modeli Skody – KAROQ w wersji Ambition. Dzięki temu, mogę podzielić się z Wami wrażeniami z jazdy tym samochodem.

Podstawowe dane dostarczonego modelu:
Silnik: 1.0 TSI 85 kW (115 KM) 6-biegowa przekładnia
Wersja wyposażenia: Ambition
Cena bazowa: 87 900 PLN
Cena wersji testowej: 114 750 PLN
Wyposażenie dodatkowe wraz cenami
Przenośna latarka w bagażniku150 PLN
Ozdobne nakładki na progi w drzwiach300 PLN
Podgrzewane fotele przednie800 PLN
Sportowe, stalowe nakładki na pedały400 PLN
Pakiet Comfort Ambition1900 PLN
AUTO LIGHT ASSIST-funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych800 PLN
LANE ASSIST – asystent pasa ruchu i BLIND SPOT DETECT- funkcja monitorowania martwego pola3200 PLN
TRAVEL ASSIST – funkcja rozpoznawania znaków drogowych300 PLN
Reflektory przednie w technologii Full L ED z funkcją adaptacji świateł AFS, prze dnie światła przeciwmgłowe z funkcją4500 PLN
KESSY FULL – bezkluczykowy system obsług i samochodu z alarmem (z funkcją SAFE)1000 PLN
Relingi dachowe w kolorze srebrnym i listwy chromowane wokół szyb bocznych1700 PLN
Spryskiwacze reflektorów przednich600 PLN
Pakiet wewnętrznego oświetlenia LED Ambiente1300 PLN
Obsługa WLAN dla systemu nawigacji satelitarnej0 PLN
System nawigacji satelitarnej AMUNDSEN z mapą Europy i z usługą Map Care (koloro wy ekran dotykowy 8″, obsługa głosowa)2000 PLN
Obręcze kół ze stopów lekkich MYTIKAS 7Jx18″1600 PLN
Stalowe koło zapasowe dojazdowe600 PLN
Varioflex – system aranżacji trzech tylnych foteli z roletą nad przestrzenią bagażową1800 PLN
Usługa Care Connect na 3 lata + Infotainment Online na 1 rok1600 PLN
Kolor
Beż Cappucino metalizowany

 

Wymiary tego kompaktowego SUV-a są następujące: 4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1603 mm wysokości.  Miejsce na kolana wynosi 69 mm. Długi rozstaw osi, to jest 2638 mm, zapewnia przestronne wnętrze.

Dzięki takim wymiarom Skoda Karoq bardzo pewnie trzyma się drogi i można sobie pozwolić na wiele więcej na zakrętach. Karoq zdaje również egzamin na leśnych drogach – pokonuje wszystkie nierówności bardzo pewnie i łagodnie.

Bagażnik ma pojemność 521 l bez składania tylnych siedzeń. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność powiększonego bagażnika wynosi 1630 l. Opcjonalny system tylnych foteli VarioFlex umożliwia dostosowanie pojemności bagażnika w zależności od potrzeb – od 479 do 588 litrów.

System VarioFlex składa się z trzech oddzielnych foteli, które można indywidualnie dostosowywać, a także istnieje możliwość wyjęcia wszystkich foteli – wtedy SUV staje się vanem o maksymalnej pojemności 1810 litrów.

Wg. danych katalogowych silnik benzynowy 1.0 TSI – 85 kW (115 KM) gwarantuje: moment obrotowy 200 Nm, prędkość maksymalna 187 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h w 10,6 sekundy, zużycie paliwa: cykl miejski 6,2 l na 100 km, cykl pozamiejski 4,6 l na 100 km, cykl mieszany 5,2 l na 100 km, średnia emisja CO2 117 g/km .

Mogę potwierdzić, że silnik jak na tak małą pojemność silnika, Skoda Karoq jest bardzo dynamicznym i oszczędnym autem. Testy wykazały jednak, że katalogowe zużycie paliwa w cyklu miejskim jest trochę zaniżone. Rzeczywiste spalanie kształtowało się na poziomie 9 l .

Dodatkowe systemy wspomagające kierowcę zawarte w modelu auta:

›   Front Assist (układ wspomagania hamowania awaryjnego) wraz z funkcją awaryjnego hamowania w jeździe miejskiej i proaktywnym systemem ochrony przechodniów ostrzega i zapewnia automatyczne hamowanie

›   Blind Spot Detect (system monitorowania martwego pola) i Rear Traffic Alert (asystent wyjazdu z miejsca parkowania) ostrzegają przed niebezpieczeństwami znajdującymi się z tyłu pojazdu

›   Lane Assist (asystent pasa ruchu) koryguje tor jazdy

›   System rozpoznawania znaków drogowych rozpoznaje także aktualne ograniczenia prędkości i zakazy wyprzedzania

Usługi Skoda Connect i Infotainment zapewniają:

›   Wybór czterech systemów multimedialnych (Infotainment)

›   Care Connect: automatyczne połączenie awaryjne i połączenie z pomocą drogową za jednym wciśnięciem przycisku

›   Podróżujący są „zawsze online” dzięki punktowi dostępowemu Wi-Fi i modułowi LTE

›   Sterowanie gestami

Moduły multimedialne pochodzą z drugiej generacji modułowej matrycy multimedialnej Grupy oraz oferują najnowocześniejsze funkcje i interfejsy oraz są wyposażone w pojemnościowe ekrany dotykowe. Główny system Amundsen wyposażony jest w punkt dostępowy Wi-Fi.

Niestety mapy zawarte w systemie nawigacji satelitarnej Amundsen nie są zbyt dokładne. Jeżeli zechcemy wyznaczyć trasę do mniejszej miejscowości możemy spodziewać się, że wyznaczona trasa poprowadzi nas polnymi drogami. Mam wrażenie, że system stara się poprowadzić jak najkrócej do celu nie zważając na jakość dróg, przez które trasa prowadzi.

Nowe usługi online na telefony komórkowe – ŠKODA Connect – są podzielone na dwie kategorie: multimedialne usługi online są wykorzystywane do przekazywania informacji oraz nawigacji; usługi Care Connect oferują pomoc w razie awarii lub nagłych sytuacji. Przycisk połączenia alarmowego (Emergency Call), który w Europie ma być elementem standardowego wyposażenia od 2018 r., obecnie jest dostępny jako opcjonalna usługa Care Connect. Dostęp do dodatkowych usług online można uzyskać za pośrednictwem aplikacji ŠKODA Connect. Aplikacja ta służy do zdalnego sprawdzania, konfigurowania oraz szukania miejsca zaparkowania samochodu za pomocą smartfona.

 

Wyposażenie standardowe obejmuje światła tylne i światła stopu w technologii LED, kierunkowskazy (żarówka) i światła cofania (żarówka), tylne światła przeciwmgielne (zintegrowane w dolnym reflektorze na zderzaku) i oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Światła przeciwmgielne Full LED z funkcją doświetlania zakrętów są dostępne jako opcja – w pakiecie lub oddzielnie.

Funkcja asystenta oświetlenia (Light Assist) jest wyposażona w czujnik, który nieustannie ocenia warunki oświetleniowe i zapewnia automatyczne przełączanie między światłami do jazdy dziennej a światłami mijania. Funkcja ta działa zarówno po zmierzchu, jak i w czasie przejeżdżania przez lasy czy tunele. Oprócz tego Light Assist automatycznie aktywuje oświetlenie w momencie włączenia wycieraczek. Wielofunkcyjna kamera, w którą wyposażona jest dynamiczna funkcja Light Assist, wykrywa nadjeżdżające pojazdy i innych uczestników ruchu drogowego oraz zapewnia automatyczne włączanie i wyłączanie świateł mijania w zależności od sytuacji.

Funkcje Coming Home i Leaving Home zapewniają oświetlenie bezpośredniego otoczenia samochodu przez określony czas, tak aby podróżujący mogli bezpiecznie wsiąść do samochodu lub z niego wysiąść. Dodatkowo przy otwieraniu drzwi na podłodze wyświetla się logo ŠKODA (element pakietu LED jako opcja w wersjach wyposażenia Ambition i Style).

Wewnątrz samochodu podświetlenie wnętrza LED w formie dekoracyjnych listew zintegrowanych w drzwiach i na tablicy przyrządów (można wybrać jeden z dziesięciu kolorów) gwarantuje wyjątkową atmosferę (element pakietu LED jako opcja w wersjach wyposażenia Ambition i Style).

Samochodem udało mi się przejechać dystans ok. 200 km. Samochód prowadzi się bardzo lekko i pewnie. Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi. Jedynymi mankamentami, które udało mi się zauważyć w powyższym modelu to niedokładność map nawigacyjnych oraz konieczność użycia trochę większej siły przy zamykaniu drzwi lub bagażnika.

Samochód mogę śmiało polecić wszystkim użytkownikom szukającym komfortowego środka do komunikacji samochodowej.

Chcesz otrzymywać aktualizacje ? Zapisz się.

Aktualności Motoryzacja Testy