Outsourcing IT – co możesz na nim zyskać ?

Choć bardzo byśmy tego chcieli – nie jesteśmy superbohaterami. Czasami lepiej jest wynająć outsourcing prac IT i sięgnąć po związane z tym korzyści, zamiast tracić czas, pieniądze i energię na coś – w czym się nie specjalizujemy, albo co gorsza – na czym kompletnie się nie znamy.

Ogólne korzyści

Firmowe działy IT, choć generalnie są bardziej zaznajomione z podstawowymi ustawieniami i systemami informatycznymi firmy, zwykle wymagają dużej ilości inwestycji, zanim będą mogły faktycznie działać tak jak powinny. Co więcej, kolejne wielkie kwoty pochłania to, iż trzeba je utrzymać. Oznaczałoby to dodatkowe koszty związane z zatrudnianiem i szkoleniem ekspertów IT – co, nie da się ukryć jest dość dużym obciążeniem dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Dla właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw outsourcingowe wsparcie IT jest ogólnie bardziej opłacalne ze względu na możliwość skorzystania z usług personelu, który został docelowo powołany do obsługi różnorodnych problemów informatycznych. Takie outsourcingowe usługi informatyczne pomagają skupić się firmom na swojej niszy, zamiast poświęcać sporo czasu na manipulowanie przy rzeczach spoza ich specjalizacji. Biorąc to wszystko pod uwagę, jeśli zastanawiasz się nad przejściem na outsourcingową firmę IT, w dalszej części tekstu znajdziesz jeszcze kilka korzyści, których możesz się spodziewać po podjęciu tej decyzji.

 Lepsze zarządzanie kosztami

Dzięki start-upom, małym i średnim przedsiębiorstwom, które próbują obniżyć koszty, bardziej spójnie określony budżet przydzielony zewnętrznemu zespołowi IT staje się bardziej korzystnym rozwiązaniem, w porównaniu do zmienności kosztów ponoszonych przez wewnętrzny dział.

Ten, jak wspomnieliśmy wyżej – wiąże się z dużymi wydatkami, w ramach:

  • szkoleń,
  • zakupu sprzętu,
  • aktualizacji i konserwacji urządzeń

W tym kontekście, outsourcing IT, oprócz możliwości szybszego rozwiązywania problemów związanych z informatyką, może również zapewnić bardziej spójny i kontrolowany miesięczny wydatek, który zwiększa się wyłącznie wraz ze wzrostem firmy, nie przekraczając jej możliwości finansowych.

Skoncentruj się na USP

Jednym z głównych powodów niepowodzenia wielu start-up’owych firm jest to, że nie mają one unikalnej oferty sprzedaży (USP), która jest czynnikiem, oddzielającym ją od lepszych konkurentów, niezależnie od tego, czy zapewnia najniższą cenę, czy też jest pierwszym w swoim rodzaju przedsiębiorstwem. W świecie, w którym przetrwanie zależy od czyjegoś znaczenia, firmy muszą wciąż znajdować nowe sposoby rozwoju i innowacji – w przeciwnym razie stają się zbędne i ostatecznie giną. Oddanie pewnych obowiązków zewnętrznej firmie, takiej jak np. https://www.exigo.pl/pozwala na możliwość większego skupienia się na firmowym USP właśnie.

Chcesz otrzymywać aktualizacje ? Zapisz się.

Aktualności Poradniki