7 kluczowych zasad skutecznego seo copywritingu

Efektywne pozycjonowanie stron musi być dziś koniecznie oparte na wykorzystywaniu do tego celu wartościowej treści. Z takiego właśnie powodu, jeżeli pragniemy wypracować stronom internetowym jak najwyższe miejsca w wyszukiwarkach, wtedy powinniśmy skorzystać z możliwości jakie przynosi skuteczny seo copywriting. Na czym jednak polega jego skuteczność? Poniższa lista przedstawia najważniejsze zasady, jakimi powinien się kierować każdy profesjonalny seo copywriter.

1. Dobieraj umiejętnie słowa kluczowe

Jest to niezwykle ważne, ponieważ właśnie słowa kluczowe w głównej mierze decydują o tym, czy dana strona będzie zauważona i doceniona przez wyszukiwarki. W celu ich prawidłowego doboru, możemy skorzystać chociażby z usługi Adwords, udostępnianej przez google. Pozwoli ona dobrać słowa kluczowe pod względem ich konkurencyjności oraz popularności pośród internautów.

2. Nie powtarzaj słów kluczowych zbyt często

Dane słowa kluczowe czy całe frazy dobierane pod kątem pozycjonowania, nie powinny się znaleźć w tekście więcej niż kilka razy. Jeżeli przesadzimy z częstotliwością słów kluczowych, możemy znacząco stracić na pozycji w google. Zakłada się, iż każde słowo kluczowe powinno zostać powtórzone maksymalnie trzy razy w jednym artykule.

3. Stosuj słowa kluczowe w tytułach tekstów i poszczególnych nagłówkach

Te fragmenty tekstu mają największe znaczenie dla efektywnego pozycjonowania. Miej to na uwadze.

4. Najpierw czytelnik, później wyszukiwarka!

Pamiętaj także o tym, iż nowe algorytmy wyszukiwarek przykładają dużą wagę do wartości merytorycznej tekstów. Jeśli więc zbytnio skupisz się na optymalizacji pod względem seo, treść może stać się z tego powodu niezrozumiała i po prostu mało atrakcyjna dla czytelników.

5. Korzystaj z opcji edycji tekstu

Niezwykle ważne w skutecznym seo copywritingu jest również stosowanie takich funkcji jak pogrubienia, podkreślenia, czy kursywy. Nie zapomnij ponadto podzielić tekstu na akapity, a także ostatecznie wyjustować.

6. Docieraj do czytelnika językiem korzyści

Pamiętaj o tym, że tekst będzie czytany przez żywych ludzi, dlatego należy dotrzeć do nich z atrakcyjną treścią, która będzie niosła z sobą określoną korzyść. Nie stosuj więc banalnych zwrotów, które w żaden sposób nie odnoszą się do rzeczywistości. Pokaż czytelnikowi co może zyskać, zapoznając się z proponowanym materiałem i w jaki sposób może nabytą wiedzę szybko zastosować.

7. Pisz jasno i zwięźle

Weź pod uwagę również fakt, iż internauci kierują się najczęściej zasadą czytelniczej wybiórczości. Polega ona na tym, że czytelnik skupia się wyłącznie na najbardziej rzucających się w oczy częściach treści, takich jak wypunktowania, pogrubienia, podkreślenia. Nie twórz zatem przesadnie długich elaboratów, bo w ten sposób tylko zanudzisz odbiorcę.

Warto więc zdawać sobie dziś sprawę z ogromnych korzyści, jakie zapewnia profesjonalny seo copywriting. Jest on bowiem nie tylko gwarancją skutecznego pozycjonowania, ale także znacząco wpływa na całościowy proces internetowego marketingu. Jakościowa treść jest dzisiaj w cenie – jak nigdy wcześniej!

Chcesz otrzymywać aktualizacje ? Zapisz się.

Aktualności Internet