Nie ma wątpliwości, że rok 2020, w znaczący sposób wpłynął na wygląd dzisiejszego rynku e-commerce. W tym roku e-commerce odnotowało rekordowy przyrost wypracowanego kapitału, pozyskanych użytkowników oraz nowych sklepów internetowych. Jak to wpłynie na branżę internetową w nadchodzącym roku. Czytaj dalej.

Wzrost użytkowników aktywnie robiących zakupy

Im więcej użytkowników sieci robi zakupy i jest z tych zakupów zadowolonych tym większy przyrost będzie, w przyszłości. Zadowoleni użytkownicy są jak reklama, polecająca w tym przypadku pewne zachowanie. W tym roku mieliśmy największy przyrost aktywnie kupujących w sieci, odnotowaliśmy również rekord wszech czasów przyrostu aktywnie kupujących w grupie wiekowej seniorów. Oczywiście za tymi przyrostami stoi pandemia. W pierwszej połowie roku rynek e-commerce zwłaszcza wśród seniorów napędzała akcja „zostań w domu”. W drugiej połowie roku rozsądek oraz druga fala zachorowań na koronawirusa podtrzymały trend przyrostu użytkowników. Szczegółowe dane na ten temat dostarcza studio Design Cart.

Rok 2021 będzie wyglądał podobnie. Choć już zaczynamy się szczepić to sytuacja szybko nie zostanie opanowana, ani w Polsce, ani na świecie. Jak wspomniałem duża ilość zadowolonych użytkowników sprowadzi do sieci kolejną grupę, na zasadzie „spróbuj! Ja spróbowałem i jestem zadowolony.” Będzie to jedna z bardziej znaczących sił pozyskiwania nowych aktywnych kupujących w internecie. Dalej, my jako społeczeństwo będziemy starali się zachować ostrożność i odpowiedzialność, dlatego też, wiele rzeczy będziemy kupowali w sieci tak jak 2020. Wzrost użytkowników w nadchodzącym roku nie będzie tak spektakularny jak w obecnym, mimo wszystko przyrost powinien być znacznie wyższy niż w latach przed pandemią. Według firmy xCms wzrost użytkowników w 2021 roku względem 2020 wyniesie ok 9%.

Wzrost konkurencji wśród sklepów internetowych

Sklepy internetowe istniejące w sieci od dawna tak naprawdę, w nadchodzącym roku zmierzą się z nowymi sklepami internetowymi, które były tworzony, w obecnym. Czas tworzenia sklepu internetowego oraz czas jego promocji zwłaszcza tej prowadzonej, w wyszukiwarkach internetowych przesunęły termin starcia o kilka miesięcy. Mowa o tysiącach nowych projektów, wynikających z przechodzenia wielu firm do sieci internetowej. Utrzymanie pozycji lidera w poszczególnych branżach będzie wymagało znacznie większych nakładów finansowych oraz większej kreatywności marketingowej. Nie oznacza to, że sklepy z większym stażem będą narażone na znacznie mniejsze zyski lub sklepy internetowe wchodzące do sieci nie będą miały szans na zarobek, pamiętajmy o tych milionach nowych aktywnie kupujących użytkownikach.

Poszukiwanie nowych dróg zainteresowania klienta

Dynamiczny rozrost danego sektora gospodarki zawsze sprzyja rozwoju technologii. E-commerce i przed pandemią był jedną z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin gospodarki. Teraz podobnej nie sposób znaleźć. Ogromny wzrost potencjalnych klientów, ogromny wzrost konkurencji wokół musi zakończy się nowymi technologiami, modelami sprzedaży, nowym pomysłami na obsługę klienta. Każdy sklep internetowy na swój sposób radzi sobie z konkurencją, w każdej branży znajdują się jednak firmy innowacyjne pracujące nad nowymi funkcjami, które można zastosować w sklepie internetowym, a które pomogą im zdobyć nowych klientów, lub związać z sobą tych już robiących zakupy. To właśnie te firmy zmieniają internet, a ich pomysłowość rewolucjonizuje rynek e-commerce. Tworzenie sklepów internetowych i tworzenie stron internetowych będzie wymagało większej kreatywności.

Rok 2020 będzie jednym z najciekawszych dla rozwoju branży e-commerce nie tylko w Polsce. Nie spodziewamy się w następnym roku samych dużych liczb związanych wartością rynku e-commerce, czy ilością nowych aktywnie kupujących. Spodziewamy się gradobicia technologii i innowacji.

Leave A Reply

Exit mobile version