Close Menu
Blog technologiczny Web-News.plBlog technologiczny Web-News.pl
  • Aktualności
    • Internet
  • Bezpieczeństwo
  • Hardware
    • Laptopy
    • Sprzęt satelitarny
    • Smartfony
    • Tablety
  • Poradniki
  • Programowanie
  • Software
    • Aplikacje
    • Gry
  • Testy
    • Testy tabletów
    • Testy smartfonów
  • Rankingi
Popularne

Najlepsze programy antywirusowe dla Windows w 2025 roku

2025-06-11

Jak uzyskać darmowy transfer na chomikuj.pl?

2012-05-12
programowanie no code

Programowanie bez kodu – jak działa drag-and-drop w praktyce?

2025-06-13
Facebook X (Twitter) Instagram
Facebook X (Twitter) Instagram
Blog technologiczny Web-News.plBlog technologiczny Web-News.pl
  • Aktualności
    • Internet
  • Bezpieczeństwo
  • Hardware
    • Laptopy
    • Sprzęt satelitarny
    • Smartfony
    • Tablety
  • Poradniki
  • Programowanie
  • Software
    • Aplikacje
    • Gry
  • Testy
    • Testy tabletów
    • Testy smartfonów
  • Rankingi
Blog technologiczny Web-News.plBlog technologiczny Web-News.pl
Strona główna » Kto korzystał z masowej komunikacji SMS w 2015 roku?
Aktualności

Kto korzystał z masowej komunikacji SMS w 2015 roku?

lukaszBy lukasz2016-01-273 Mins Read
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Podziel się
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Wiadomości SMS już od wielu lat wykorzystywane są jako skuteczny kanał komunikacji zarówno na linii firma-klient, jak i firma-pracownik. Mimo że technologia stojąca za SMS-ami nie zmienia się znacząco od czasów jej powstania w latach 90., to z roku na rok ewoluują platformy do masowej wysyłki komunikatów, które udostępniają coraz więcej funkcji i integracji z nowoczesnymi systemami. Masowa_komunikacja_SMS_2015

Szacuje się, że ponad 20% masowych wysyłek jest realizowanych przez firmy z sektora IT. Branże, które najczęściej korzystają z masowej wysyłki SMS-ów, to właśnie firmy IT (integratorzy, dostawcy platform IT, systemów – przykładowo Twitter, Uber, Steam), korporacje, e-administracja (ponad 600 urzędów w Polsce, szpitale, jednostki samorządowe), handel (e-commerce, retail), turystyka (hotele, restauracje, catering), logistyka/spedycja/transport (komunikacja miejska, taxi, kurierzy, poczta), edukacja, prywatna medycyna, agencje marketingowe i reklamowe, dostawcy usług (energetyka, komunikacja, finanse), czy w końcu startupy.

O ile wysyłka wiadomości P2P utrzymuje się w ostatnich latach na podobnym poziomie, to wysyłki B2C (firma do użytkownika) z roku na rok mają się coraz lepiej. Jak pokazują dane firmy SMSAPI.pl, platformy do masowej wysyłki SMS, w roku 2015 w systemie zarejestrowanych było 31 000 użytkowników, którzy łącznie wysłali ponad 300 milionów wiadomości tekstowych. Dla porównania w roku 2014 łączna ilość użytkowników wynosiła 18 000 – oznacza to wzrost rzędu 182%.
Masowa_komunikacja_wzrost_uzytkownikow

Około 11% SMS-ów wysyłanych z platformy SMSApi w roku 2015 miało polskie znaki. Wynikało to przede wszystkim z faktu, że jeden SMS, w którym pojawiają się znaki diakrytyczne może mieć długość 70 znaków zamiast 160. Dla twórców treści najważniejsze było zawarcie jak największej ilości informacji i przejrzystość przekazu, co możliwe było do osiągnięcia nawet z pominięciem polskich znaków.

Stosunkowo równo rozkładają się siły poszczególnych operatorów sieci w masowej wysyłce SMS-ów platformy. Najwięcej wiadomości tekstowych wysyłano do Orange (29%), a następnie do sieci Plus (26%), Play (24%) i T-Mobile (21%).

Wprowadzanie kolejnych funkcjonalności w platformie do masowej wysyłki SMS-ów pozwala dodatkowo zwiększyć atrakcyjność przekazu. Daje to również możliwość stosowania tego typ komunikacji w niezagospodarowanych dotąd dziedzinach.

We wrześniu 2015 roku udało nam się wprowadzić nową istotną funkcję do systemu. Rich Media SMS umożliwia przesyłania za pomocą SMS-a dodatkowych materiałów takich jak muzyka, grafika, wideo czy PDF-y. Użytkownik naszej platformy umieszcza w prosty sposób plik na naszym serwerze, a następnie generowany jest link stały, identyczny lub indywidualny dla każdego z odbiorców w zależności od potrzeb. Kampanie z użyciem Rich Media SMS dają wiele korzyści marketerom, którzy chcieliby skłonić grupę docelową do możliwości większej interakcji z przesłaną informacji – mówi Andrzej Ogonowski, Marketing & PR Director w SMSAPI.pl.

Coraz wyższy poziom świadomości technologii sprawia, że firmy decydują się na wdrożenie komunikacji SMS w postaci powiadomień o statusie realizacji zamówienia, terminie zapłaty, planowanej wizycie, informacji o rabatach, promocjach, ciekawych ofertach. Wzrasta także liczba SMS-ów wysyłanych w ramach kampanii marketingowych, np. w momencie wprowadzenia ciekawej oferty dla stałych klientów. Rozwiązania z zakresu komunikacji SMS umożliwiają budowanie dobrych relacji z klientami, pozwalają na znaczne zaoszczędzenie czasu i zasobów ludzkich, a w efekcie prowadzą do zmniejszenia kosztów i lepszego rozwoju biznesu.

masowa wysyłka sms sms smsapi

Podobne

Zagrozenia w sieci 2019

Coraz więcej prób wykradania danych przez SMS

2020-04-02

Google rzuca wyzwanie SMS-om

2016-03-10

SMS-y czy Facebook Messenger? Jak użytkownicy smartfonów wysyłają wiadomości

2015-12-29
Add A Comment
Leave A Reply Cancel Reply

Aktualności
programowanie no code

Programowanie bez kodu – jak działa drag-and-drop w praktyce?

2025-06-13

Najlepsze programy antywirusowe dla Windows w 2025 roku

2025-06-11

Najlepsze słuchawki komputerowe do 300 zł w 2025

2025-06-09
Popularne

Najlepsze programy antywirusowe dla Windows w 2025 roku

Jak uzyskać darmowy transfer na chomikuj.pl?

programowanie no code

Programowanie bez kodu – jak działa drag-and-drop w praktyce?

Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
  • O serwisie
  • Kontakt
  • Polityka prywatności

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.