Ze względu na spadające ceny rejestratorów, dysków do zapisu danych oraz innych urządzeń służących budowie wydajnego systemu monitoringu, coraz więcej osób decyduje się na jego instalację. Takie systemy można obecnie zainstalować samodzielnie ? oczywiście chodzi o te mniej skomplikowane systemy, składające się co najwyżej z kilku kamer ? bez potrzeby wynajmowania specjalistów, co w jeszcze większym stopniu obniża koszty całego przedsięwzięcia. Wielu właścicieli sklepów osiedlowych sięga po to narzędzie w walce z drobnymi kradzieżami i dla podniesienia poziomu bezpieczeństwa personelu sklepu ? w punktach sprzedaży wyposażonych w monitoring, ryzyko popełnienia kradzieży i innych przestępstw znacznie maleje.

Decydując się na monitoring w małym sklepiku osiedlowym, w pierwszej kolejności powinniśmy zastanowić się nad wyborem odpowiedniego do tego celu sprzętu. W tym przypadku możemy wybierać pomiędzy urządzeniami analogowymi (starszego typu), a urządzeniami cyfrowymi (nowego typu). Obecnie różnica w cenie pomiędzy tymi urządzeniami nie jest zbyt duża, a zatem idąc z duchem czasu, korzystniej będzie sięgnąć właśnie po rejestratory cyfrowe ? łatwiejszy zapis i zwykle lepsza jakość obrazu.

Kolejna sprawa to dobór ilości kamer oraz wybór miejsca ich instalacji. Punktem wyjścia może być już jedna kamera umiejscowiona w okolicach kasy ? ta, która będzie rejestrowała obraz transakcji sprzedaży. Oczywiście takie rozwiązanie ma swoje ograniczenia, ponieważ pozostała część sklepu będzie pozostawała poza naszą kontrolą. Dla efektownego monitoringu przyda się zatem kilka kamer wewnątrz sklepu i przynajmniej jedna kamera na zewnątrz, tuż przy wejściu (pole obserwacji sprzed wejścia do wnętrza sklepu). Wewnątrz sklepu kamery należy rozmieścić w ten sposób, aby polem widzenia pokrywały maksymalnie duży obszar powierzchni sklepu, najlepiej oczywiście całą jego powierzchnię. W praktyce, w małych sklepikach osiedlowych mających własny monitoring, kamery umieszcza się w okolicach kasy, nad drzwiami wejściowymi ? najlepiej kamera panoramiczna pokazująca cały sklep od wnętrza ? i po przeciwnej stronie sklepu (z tyłu). Warto również jedną kamerę umieścić na zewnątrz ? tak jak było to wspomniane wcześniej.

Całkowity koszt instalacji niewielkiego systemu monitoringu składającego się z kilku kamer powinien zamknąć się w granicach 2-3 tyś. złotych. Ostateczna kota zależy oczywiście od wyboru określonego rodzaju sprzętu oraz od tego, czy instalację systemu zrealizujemy samodzielnie, czy tez będziemy potrzebować do tego pomocy specjalistów.

<span class="dsq-postid" data-dsqidentifier="8677 http://www.web-news.pl/?p=8677">Jeden komentarz

  1. No dobrze, tylko teraz pytanie: czy w przypadku małego sklepu, pokroju wszystkich Żabek, Krecików i innych Małpek, warto inwestować w kamery IP a dodatkowo w rozdzielczości HD lub FHD? W wielu przypadkach to właśnie jakość obrazu nie pozwalał rozpoznać ewentualnego rabusia czy wandala, dlatego pytanie to mnie frapuje. Oczywiście fajnie jest mieć obraz w Full HD, dzięki któremu przeczytamy skład batonika leżącego na jednej z półek, ale wiąże się to także z zwiększonymi kosztami takiego monitoringu.Czytałem też artykuł zamieszczony na https://monitoruj.pl/monitoring tam jednak nie ma jasnej odpowiedzi na moje pytanie.
    To inwestować w te kilkaset dodatkowych pikseli w poziomie i pionie – czy nie? 🙂

Leave A Reply

Exit mobile version