Wywiad z Ireneuszem Piotrzkowiczem – redaktorem serwisu Techpedia.pl .

web-news.pl:Do kogo skierowany jest serwis techpedia.pl?
Ireneusz Piotrzkowicz: Serwis powstał z myślą o osobach, które „lubią wiedzieć”, poszukują odpowiedzi na różne pytania – od dotyczących spraw codziennych, po naukowe. A przy tym chcą, by te odpowiedzi były rzetelne i sprawdzone. W polskim internecie brakowało serwisu z porządnie zrobionym katalogiem Q&A (Questions&Answers), techpedia była pierwsza. Są oczywiście serwisy z pytaniami i odpowiedziami, ale większość z nich zawiera zdawkowe, amatorskie odpowiedzi. Techpedia.pl zawiera działy i informacje, które mogą zaciekawić Użytkowników z różnych grup wiekowych i mających różny poziom wykształcenia. Ogólnie serwis powstał z pobudek egoistycznych, po prostu chciałem, aby taki serwis w sieci w końcu się pojawił (śmiech).

Wn: Co zawiera serwis i jak duża jest to baza wiedzy?
I.P.: Największą część stanowią pytania i opracowane do nich odpowiedzi, obecnie jest już ich ponad 8 tysięcy, większość z nich opracowana jest w wyczerpujący sposób i tylko niewielka część z tej puli wymaga ponownej redakcji. Baza ta systematycznie, codziennie się powiększa. Jest tu też dział z dłuższymi artykułami, głównie z historii, psychologii, geopolityki, a także „Kalendarium” – internetowy kalendarz zawierający tysiące ciekawych zdjęć, z różnych okresów historii i nauki. Na uwagę zasługuje też dział „Kartografia i statystyka”, gdzie opublikowanych jest mnóstwo map i infografik. Dla osób, które chcą sprawdzić swoją wiedzę powstał dział z Quizami, w którym każdy znajdzie coś dla siebie, zarówno młodsi Użytkownicy, jak i starsi i bardziej wymagający. Znajdują się tam bardzo różne quizy: część lekkich, opracowanych z przymrużeniem oka, część jest skierowanych do uczniów (gimnazjum, szkół średnich), ale są też takie, które wymagają już większej, naukowej wiedzy.
W tym segmencie konkurujemy z quizami Gazety Wyborczej i może nasza oferta jest dużo skromniejsza, ale za to według wielu opinii zdecydowanie lepsza jakościowo, no i nie ma zabarwienia politycznego (śmiech). Ogólnie w serwisie unikamy polityki, natomiast mocno stawiamy na wiedzę, dlatego pojawiają się teksty z geopolityki.

Wn: Od jaka dawna działa techpedia.pl i ilu ma użytkowników?
I.P.: Serwis rozpoczął swoją działalność trzy lata temu. Jak dotąd odwiedza nas w sumie średnio ok. ćwierć miliona internautów miesięcznie. Większość z nich to powracający Użytkownicy, co oznacza, że serwis przypadł im do gustu i wzbudził zaufanie. Jest to dla nas szczególnie ważne, bo pozyskujemy użytkowników praktycznie tylko z mediów społecznościowych, z wyszukiwarka Googla praktycznie nie mamy żadnych wejść. Najwyraźniej wyszukiwarka nie jest dobrym miejscem dla kilkuletnich serwisów.

Wn: Czym chcecie konkurować z innymi tego typu serwisami?
I.P.: W naszym segmencie ten problem jest rozwiązany, bo nie mamy konkurencji. W serwisach typu Pytamy WP znajduje się dziesiątki tysięcy pytań, ale w ogromnej większości to zabawa bardzo młodych użytkowników internetu (śmiech). Obecnie, tak jak pisałem wcześniej, nie mam z kim konkurować, bo po prostu nie ma podobnych serwisów.

Wn: Jak planujecie rozwijać swoją działalność?
I.P.: Oprócz ciągłego wzbogacania serwisów i docierania do nowych Użytkowników, chcemy zająć się także publikacją książek i e-booków. W 2017 roku chcemy ruszyć z własnym wydawnictwem, które będzie oparte na treści gromadzonej i tylko częściowo udostępnionej w obu naszych serwisach techpedia.pl i navtur.pl.

Dziękujemy za wywiad.

Leave A Reply

Exit mobile version