Dlaczego użytkownicy nie korzystają z bankowości mobilnej ?

Coraz więcej banków posiada w swojej ofercie aplikację mobilną i chętnie wykorzystują ten fakt w komunikacji marketingowej. Jak się jednak okazuje, nie wszyscy użytkownicy są skłonni wykorzystywać kanał mobilny do zarządzania swoimi finansami. Dlaczego? Symetria postanowiła odpowiedzieć na to pytanie, wydając raport ?Mobilne Aplikacje Bankowe: Bariery?.
Raport powstał na bazie serii 10 wywiadów pogłębionych (IDI) oraz badań dzienniczkowych. Zostały one przeprowadzona na grupie respondentów, którzy posiadali smartfony i korzystali z bankowości on-line’owej, lecz z różnych względów nie byli przekonani do bankowych aplikacji mobilnych.
?Mobilne Aplikacje Bankowe: Bariery? to nie tylko opis najważniejszych barier w korzystaniu z bankowości mobilnej, ale także i konkretne rekomendacje, dotyczące ich przełamywania. Znaleźć tu można zbiór porad jak efektywnie promować aplikacje mobilne, co może okazać się szczególnie pomocne dla przedstawicieli branży bankowej.
Okazało się, że największymi barierami w korzystaniu z mobilnych aplikacji bankowych jest przeświadczenie, że proces instalacji oprogramowania jest trudny i czasochłonny. Wiele użytkowników jest także zdania, że bankowość mobilna jest znacznie mniej wygodna od desktopowej i nie jest im potrzebna.
Tydzień spędzony na regularnym korzystaniu z aplikacji zmienił jednak odczucia badanych o 180 stopni. Po pierwsze, zmieniło się wyobrażenie na temat grupy użytkowników bankowości mobilnej – postrzegana była jako grupa ekskluzywna, której członkowie muszą spełniać określone kryteria (młody wiek, wysoki status społeczny etc.). Po drugie, aplikacje okazały się łatwe w obsłudze i pozwoliły na szybką realizację celów. Napotkane trudności były niewielkie i nie wpłynęły na obniżenie satysfakcji z korzystania z aplikacji.
Aby dowiedzieć się więcej, ściągnij raport Symetrii:
MOBILNE APLIKACJE BANKOWE: BARIERY

Chcesz otrzymywać aktualizacje ? Zapisz się.

Aktualności Internet