Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie nowoczesnej firmy bez odpowiedniego oprogramowania. Przedsiębiorcy wykorzystują różne aplikacje i rozwiązania, ale jednym z najpopularniejszych jest CRM.

Systemy klasy CRM stały się już dziś właściwie powszechne w polskich firmach, szczególnie w średnich i największych. To wynik nowych trendów marketingowych, które kładą silny nacisk na jak najlepszy kontakt z klientem i na jak najlepsze poznanie grupy docelowej. W tym obszarze nieoceniony jest właśnie system CRM, a to nie jedyna jego zaleta.

System CRM – dlaczego warto go używać?

Coraz więcej przedsiębiorców rozumie już, że wdrożenie systemów klasy CRM po prostu się opłaca. Przede wszystkim dzięki niemu można znacznie usprawnić proces obsługi klienta, lepiej zarządzać relacjami z kontrahentem i konsumentami oraz personalizować dla nich ofertę. Oprogramowanie CRM przyspiesza i ułatwia pracę, pozwala na lepszą kontrolę pracowników i efektywne delegowanie zadań oraz rozliczanie z ich wykonania. Ważne jest również to, że nowoczesne systemy CRM umożliwiają dostęp z dowolnego miejsca do bazy danych za pomocą komputerów podłączonych do internetu lub urządzeń mobilnych. Jakie funkcje znajdziemy w nowoczesnym CRM-ie?

Funkcje nowoczesnego CRM-a

Nie chodzi o to, aby system CRM był jak najbardziej rozbudowany, ale żeby posiadał funkcje, które naprawdę potrzebne są w danym przedsiębiorstwie. Wśród takich funkcji można wyróżnić kilka najważniejszych. Oczywiście na pierwszym miejscu powinno być gromadzenie wszystkich informacji o kliencie w jednym miejscu. To jest najważniejsze zadanie systemu CRM. Takie oprogramowanie powinno również pozwalać na efektywne planowanie działań poszczególnych pracowników, powinno im przypominać o spotkaniach, nawiązaniu kontaktu z klientem itp. Dobry CRM powinien także wspierać kierownictwo w zarządzaniu sprzedażą i przygotowywaniem indywidualnych ofert. Dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu powinniśmy móc także generować różnego rodzaju raporty, które pozwolą monitorować działania pracowników i oceniać ich efektywność. CRM gromadzi także informację o historii kontaktów z danym klientem, pomaga targetować kampanie marketingowe. Wiele CRM-ów wyposażonych jest dodatkowo w specjalne komunikatory, które ułatwiają komunikację wewnętrzną pomiędzy handlowcami.

 System uniwersalny czy dedykowany?

Wspomnieliśmy już, że dobry CRM powinien przede wszystkim spełniać oczekiwania przedsiębiorcy. Z tym bywa różnie w przypadku uniwersalnych systemów, które oferują typowe funkcjonalności, jakie mogą przydać się firmie, ale najczęściej nie są przystosowane do specyfiki konkretnej branży. Dlatego warto pomyśleć o wdrożeniu dedykowanego systemu CRM. Takie software house’y, jak np. ReasonApps, przygotowują oprogramowanie na zamówienie klienta i ściśle według jego wytycznych. Pozwala to nie tylko dostosować CRM do potrzeb danego użytkownika, ale także umożliwia zintegrowanie go z innymi systemami używanymi w firmie. Sprawdź ofertę ReasonApps na stronie https://www.reasonapps.pl/oprogramowanie-dedykowane/systemy-crm

System CRM może być skutecznym wsparciem w prowadzeniu biznesu i w zarządzaniu relacjami z klientami pod warunkiem jednak, że rzeczywiście będzie spełniał oczekiwania przedsiębiorstwa. Wdrażanie systemu CRM, który nie ma wielu potrzebnych funkcji i nie uwzględnia specyfiki przedsiębiorstwa, niekoniecznie jest efektywnym i przemyślanym działaniem.

Leave A Reply

Exit mobile version