Jak stworzyć newsletter, który nie będzie automatycznie przenoszony do spamu, tylko zaciekawi czytelników? Skuteczna kampania e-mail marketingowa to większy współczynnik open rate oraz zwiększenie ilości zaangażowanych czytelników.

Oto wskazówki, które pomogą przy stworzeniu angażującego newslettera:

 1. Personalizuj treści wysyłane czytelnikom.

Pamiętaj, że możesz segmentować bazę mailingową na podstawie wieku, płci, czy języka, jakim się posługują. Skorzystaj z systemu automatyzującego marketing, takiego jak np. edrone – dzięki nim zbierasz dane o swoich klientach, poznajesz ich preferencje zakupowe czy oczekiwania konsumenckie. Wtedy każda wiadomość w Twojej kampanii e-mail marketingowej jest inna i skrojona na miarę każdego klienta. O ile lepiej przegląda się newsletter zaadresowany imiennie, w którym znajdują się produkty lub treści, które rzeczywiście interesują czytelnika. Dzięki indywidualnemu podejściu do odbiorców budujemy relację z klientem opartą na lojalności i zaufaniu tzw. lead nurturing.

 2. Nic Ci nie da wartościowa, spersonalizowana treść wiadomości, jeśli tytuł maila nie będzie chwytliwy.

Zazwyczaj masz nie więcej niż 3 sekundy, żeby przykuć uwagę czytelników. Szacuje się, że pracownicy otrzymują około stu biznesowych maili dziennie – to oczywiste, że nie czytają wnikliwie każdego z nich, a części w ogóle nie otwierają. Zadbaj o oryginalny tytuł – chętnie otwierane są newslettery z zestawieniami, rankingami, infografikami – umieść informację o tym w tytule.

3. Wartościowy content to podstawa.

Oprócz personalizacji treści, zadbaj o to, żeby przekazać wiedzę. Podziel się dobrym case study, podziel się treściami ekskluzywnymi – takimi, jakich Twoi czytelnicy nie znajdą na firmowej stronie internetowej lub blogu. Zobacz, co podoba się Twoim klientom – czy wolą czytać, oglądać (wideo jest teraz dobrym pomysłem), a może słuchać (wtedy możesz umieścić np. link do podcastu). Pisz językiem korzyści, pamiętaj o dobrym copy i przykładaj dużą wagę do poprawności językowej.

 4. Zadbaj o przyjazny User Experience

Czytelne CTA, przejrzysty layout wiadomości i jasne komunikaty wysyłane klientom. Czytelnik nie może scrollować całego maila, żeby znaleźć kluczowe informacje. Jeśli zachęcasz czytelników GIF-emNie zapomnij o umieszczeniu informacji o możliwości wypisania się z bazy subskrybentów. Koniecznością jest też dostosowanie wiadomości do urządzeń mobilnych. Newsletter musi równie dobrze wyglądać na telefonach, jak i komputerach.

5. Bądź konsekwentny w wysyłce newsletterów.

Pamiętaj, żeby wysyłać je w tych samych dniach tygodnia o tej samej godzinie – wtedy przyzwyczaisz czytelników, że np. w każdą środę o 9 rano mogą oczekiwać na maila od Waszej firmy. Poznaj swoich odbiorców i ustal, która godzina będzie najkorzystniejsza.

Leave A Reply

Exit mobile version