Strony internetowe są obecnie najlepszym sposobem promowania działalności na szerszą skalę. Wielu przedsiębiorców decyduje się założyć swoje sklepy również w wirtualnej rzeczywistości. Rozsądnie inwestując w taką metodę, można liczyć się z szybkim zwrotem w postaci klientów przybyłych do sklepu stacjonarnego bądź też korzystających z naszych usług za pośrednictwem internetu.

Kluczowy we wcześniejszym zdaniu okazuje się przymiotnik „rozsądnie”. Strona internetowa, której celem jest zachęcenie klientów do skorzystania z usług danej firmy, musi być odpowiednio skonstruowana. Warto więc w tym przypadku skorzystać z usług specjalistów, którzy doskonale są obeznani ze współczesnymi trendami i wymogami dotyczącymi promocji w sieci.

Struktura strony i jej funkcjonalność

Stworzenie strony nie jest wbrew pozorom czymś trudnym i niemożliwym do zrealizowania przez osobę nieznającą się na temacie. W pełni umiejętne i przemyślane zaprojektowanie witryny wymaga już jednak znacznie większych umiejętności. Jako właściciele firm musimy pamiętać, że strony internetowej nie wykonuje się tylko po to, by była ona widoczna w sieci. Taka wizytówka w wirtualnej przestrzeni ma nam zapewnić renomę i zwiększyć popularność. Ważne więc, by była ona zaprojektowana prawidłowo i zgodnie z oczekiwaniami klientów.

Działalności zajmujące się projektowaniem stron www posiadają specjalistów do spraw badań zachowania użytkowników. Skrótowo jest to określane jako „UX”, co w angielskiej terminologii jest równoznaczne z user experience. Takie działanie pozwala na obserwację statystyki dotyczącej tego, w jakie miejsca użytkownicy klikają najchętniej, na czym się skupiają itp.

Na podstawie przeprowadzanych badań wykonuje się projekt witryny, który będzie w pełni przejrzysty i czytelny dla użytkownika. Wielokrotnie testy pokazywały, że ponad 80% potencjalnych klientów opuszcza konkretny sklep internetowy zaraz po tym, gdy nie jest w stanie się w nim odnaleźć.

Co powinno znaleźć się na stronie?

Z pewnością, słysząc takie pytanie większość odpowiedziałaby, że najważniejszym elementem na stronie jest logo jej właściciela. Oczywiście, bez niego nie do końca byłoby wiadomo, do kogo należy witryna. Niemniej jednak, za promocję i pozycję strony w sieci odpowiedzialnych jest znacznie więcej czynników. Mowa między innymi o poprawnie skonstruowanym pasku menu z odpowiednio uplasowanymi frazami kluczowymi czy też o wszystkich nagłówkach, tytule i metadanych. Bez tego witryna nie będzie w stanie trafić nawet na białą listę wyszukiwarki, co bez wątpienia nie pomoże w wybiciu się jej ponad inne.

Oczywiście, w czynności takiej jak projektowanie stron www ważne jest także umieszczenie informacji dotyczących kontaktu z właścicielem, oferty na sklepie, aktualności związanych z daną branżą czy też po prostu opisu danej witryny. Kluczem do sukcesu jest również dobór odpowiedniej stylistyki i kolorystyki strony. Pamiętajmy, aby nie przesadzać z nadmierną ilością barw i grafik, gdyż może sprawić do bardzo odrażające wrażenie na potencjalnym kliencie.

Leave A Reply

Exit mobile version