O ile o samej kampanii AdWords mówi i pisze się sporo, o tyle temat jej optymalizacji jest już mniej chętnie komentowany. Bo co to właściwie jest ta optymalizacja?

Mówiąc najprościej jest to systematyczna i czasochłonna praca poprzedzona wnikliwą analizą parametrów kampanii i jej skuteczności. Podstawowym zadaniem optymalizacji jest jak najlepsza realizacja założonych w kampanii celów.

Wiele osób, które nie do końca wiedzą czym jest kampania linków sponsorowanych uważa, że po jej uruchomieniu wystarczy jedynie obserwować kiedy budżet się kończy, by ponownie zasilić konto i wyświetlać reklamy. Nic bardziej mylnego – celem optymalizacji jest właśnie jak najefektywniejsze wykorzystanie budżetu reklamowego.

Temat optymalizacji wiąże się z finansami również w innym kontekście. Gdy klient zleca prowadzenie kampanii zewnętrznej agencji sem jasne jest dla niego, że ponosi koszty przygotowania kampanii, stworzenia jej struktury, wykonania banerów graficznych itp. Gdy kampania trwa już jakiś czas pojawia się pytanie – „Za co ja właściwie co miesiąc płacę?”. Koszty związane z obsługą kampanii to właśnie środki przeznaczone na stałą optymalizację. Klient płaci za to, że wykwalifikowany specjalista adwords z agencji codziennie wnikliwie analizuje ustawienie kampanii, monitoruje ilość kliknięć, to co internauta robi po przeniesieniu na stronę, sprawdza czy założone w kampanii cele są realizowane. Jeśli nie – przy pomocy swojej fachowej wiedzy zmienia poszczególne ustawienia kampanii, sprawdzając ich skuteczność.

Tak więc optymalizacja to proces bardzo czasochłonny, wymagający fachowej wiedzy i doświadczenia. O ile założenie i zaplanowanie kampanii nie powinno być problemem dla osoby, która nie miała jeszcze do czynienia z tematem linków sponsorowanych, o tyle z tematem optymalizacji raczej sobie nie poradzi.

Dlatego jeśli nie jesteś zadowolony z efektów swojej kampanii, czujesz, że nie realizuje ona założonych celów, że wydane na kampanię pieniądze nie tylko nie zwracają się, ale również nie przynoszą oczekiwanych zysków – być może to znak, że Twoja kampania potrzebuje solidnej optymalizacji.

Jeśli nie wiesz jak samodzielnie się za to zabrać, lepiej zaufaj specjalistom. Zamiast tracić czas i środki z budżetu na nieefektywne działania oddaj swoją kampanię w ręce fachowej agencji sem, która pomoże zoptymalizować ją w taki sposób, aby spełniała ona Twoje oczekiwania.

Leave A Reply

Exit mobile version