Teoretycznie sprawa wydaje się prosta: idealny internet dla gamera powinien być szybki. Jednak nie każdy rodzaj gry potrzebuje identycznej prędkości. Warto do tego dodać, że oprócz szybkości pobierania plików, istotne są też inne parametry. Jak zatem wybrać internet do gier? Dowiesz się tego z poniższych wskazówek.

Od kilku lat standardem jest, że częściej wybiera się gry w wersjach cyfrowych niż pudełkowych. Przemawia za tym wygoda, a nierzadko także cena. Co więcej, napęd optyczny w komputerach, czy nawet konsolach do gier, jest obecnie traktowany jako bonus, a nie urządzenie obligatoryjne. Nie znajdzie się go np. w PlayStation 5 Digital Edition. Poza tym, często gry kupione na fizycznym nośniku wymagają aktywacji na dedykowanej platformie albo pobrania z sieci niezbędnych plików, aby je uruchomić. Internet jest też potrzebny do pobierania aktualizacji. Dostęp do sieci jest zatem konieczny nie tylko do korzystania z gier online, ale niejednokrotnie też offline.

Internet do gier. Bez limitu danych

Pierwszy warunek, jaki musi spełniać Internet dla graczy, to brak limitu transferu. Nawet w przypadku gier, z których zwykle korzysta się w trybie offline, pakiety danych niezbędne do uruchomienia gry po raz pierwszy, mogą ważyć nawet kilkadziesiąt GB. Podobną wielkość mogą mieć późniejsze aktualizacje.

Gry online zużywają od ok. 50 do 300 MB w ciągu godziny. Ilość pobranych danych zależy m.in. od tego, jak szczegółowy jest świat gry, czy oprócz wizji towarzyszy jej fonia, czy gra się samemu, czy w trybie multiplayer. I chociaż jednorazowo nawet kilkaset MB nie wydaje się dużą ilością, na przestrzeni miesiąca przy regularnym graniu, może złożyć się na potężny pakiet kilku GB. Dlatego wybierając internet stacjonarny, warto zwrócić uwagę na brak limitu danych. Jeśli ktoś decyduje się na internet mobilny, powinien wybrać usługę z maksymalną ilością danych pakietowych.

W grze jesteś tak szybki, jak Twój internet

Aby świat gry płynnie aktualizował się, potrzebna jest odpowiednia prędkość Internetu. Przyjmuje się, że minimum dla graczy to 300/30 Mb/s. Jednak rozbudowane platformy z zaawansowaną, szczegółową grafiką mogą wymagać szybszego łącza. Przyda się ono także, gdy komuś zależy na szybkim pobieraniu gier z serwisów typu Steam czy Origin. W TOYA, dla bardziej wymagających użytkowników przeznaczone są więc pakiety z maksymalną prędkością 500/50 Mb/s oraz 940/60 Mb/s.

Warto zwrócić przy okazji uwagę, że prędkość internetu wyrażona jest w dwóch liczbach: pierwsza oznacza download, czyli prędkość pobierania, druga upload, czyli prędkość wysyłania. Dla gamerów istotne są oba wskaźniki. Im szybszy internet, tym mniejsze ryzyko lagów, czyli sytuacji, gdy polecenia gracza błyskawicznie nie przekłada się na czyny.

Analizując prędkość internetu przez pryzmat gier, dobrze też się zastanowić ile urządzeń będzie korzystać z jednego łącza. Im jest ich więcej, tym bardziej prędkość internetu może spaść dla każdego z nich. Jeśli więc wiadomo, że w jednym czasie dwoje domowników będzie chciało grać i oglądać film w streamingu, lepiej wybrać szybszy Internet. Wtedy ani gra, ani film nie będą się zacinać. Optymalna będzie jedna z wyższych opcji dostępnych w TOYA: https://toya.net.pl/internet.

Internet dla gracza: szybki, nielimitowany i…

Każdy, kto korzystał z gier online, kojarzy sytuację, gdy nagle postać zaczyna biec w miejscu. Oznacza to, że gracz stracił połączenie z internetem. Dla współtowarzyszy rozgrywki to szansa na wyeliminowanie przeciwnika. Dla osoby pozostającej offline, oznacza to natomiast konieczność cofnięcia się w grze. Aby uniknąć takich przykrych niespodzianek, warto zadbać o stabilność łącza.

Możliwość podłączenia internetu stacjonarnego w miejscu zamieszkania to najlepsza opcja dla graczy. W przeciwieństwie do internetu mobilnego, klasyczny internet kablowy nie jest podatny np. na zakłócenia spowodowane złymi warunkami atmosferycznymi.

Stabilność i szybkość internetu przekłada się natomiast na parametr kluczowy dla graczy, czyli niski ping. Uogólniając, ping to parametr mierzony w milisekundach, który określa czas pomiędzy wysłaniem zapytania do serwera i otrzymaniem odpowiedzi. Czas krótszy niż 50 ms oznacza, że większość gier powinna działać płynnie.

Artykuł sponsorowany

Leave A Reply

Exit mobile version