Podjąwszy dowolnego rodzaju działania marketingowe, oczekujemy rzecz jasna jak najszybszego efektu.
Pozycjonowanie stron tymczasem nigdy nie dostarczy go błyskawicznie – przy prawidłowo prowadzonych pracach będzie on jednak tak znakomity, że z nawiązką wynagrodzi nam wszelką cierpliwość. Ile jednak jej potrzeba? Od czego zależy czas, jakiego będzie potrzebował zespół SEM na zdobycie dla naszej witryny zyskownych lokat w Google? Pochylmy się nad tym bliżej.

Pozycjonowanie stron w Google to ciągły wyścig. Wiele zależy więc od naszych konkurentów

Wielkie korzyści, jakie niesie ze sobą zajmowanie wysokiego miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania Google są dziś powszechnie znane. Planując swoją pracę i wydatki w jakiejkolwiek branży chcemy jednak wiedzieć kiedy będziemy mogli się nimi cieszyć. Odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa. Bezpowrotnie minęły już czasy taniego i szybkiego pozycjonowania – obecnie algorytmy wyszukiwarki natychmiast ukrócą sięganie po zbyt zuchwałe metody. Najważniejszym wyzwaniem są jednak nasi branżowi rywale pozycjonujący się na te same frazy.

To przede wszystkim od ich liczebność i intensywność podejmowanych przez nich działań wpływa na to to, ile czasu i pieniędzy pochłonie nam marsz na szczyt listy wyników. Istotne znaczenie ma jednak także historia naszej witryny. Można ona stanowić dla nas kulę u nogi, jeśli np. pojawiał się na niej spam, czy też była już pozycjonowana przez amatorów.

Dużo zależy jednak także od nas samych. W walce o dobre pozycje w wynikach Google nie ma dziś miejsca dla amatorów – ważne jest więc, byśmy to zadanie powierzyli doświadczonej agencji. Kolejna sprawa to dobra współpraca z jej zespołem SEM, który będzie mógł osiągnąć więcej, jeśli będzie cieszył się swobodą wprowadzania niezbędnych zmian.

Podejmij współpracę z fachowcami, a na zysk nie będziesz musiał czekać zbyt długo

Jak podkreśla wielu specjalistów z branży, do najważniejszych czynników zawsze należy odpowiednia strategia. Właściwy dobór fraz kluczowych jest kluczem do szybkiego sukcesu! W przypadku tych najbardziej konkurencyjnych, czyli popularnych, na znalezienie się w pierwszej dziesiątce trzeba będzie czekać pół roku, niekiedy nawet rok. Nie znaczy to rzecz jasna, że warto z nich rezygnować! Sukces prędzej czy później będzie wszak murowany. Można go jednak przyspieszyć, równocześnie sięgając po frazy dłuższe, tzw. long tail. Wielka efektywność takiego pozycjonowania wynika z tego, że zwykle wykorzystują takie internauci mniej liczni, za to w większości już zdecydowani na zakup i dlatego uściślający swoje zapytania – trzeba tylko dobrać właściwe słowa. Przy mało popularnych możemy znaleźć się blisko czołówki nawet w ciągu trzech miesięcy!

Poza tym, warto pamiętać, że konkurencyjność wielu fraz rośnie wraz z upływem czasu. To jeden z powodów, dla których z podjęciem współpracy z agencją SEM nie warto zwlekać. Kiedy można ocenić jakość wykonanej pracy? Można do podzielić na okresy:

– frazy mało popularne – po ok. 3 miesiącach pierwsza dziesiątka w wynikach wyszukiwania

– frazy średnio popularne – ok. 3-9 miesięcy

– frazy bardzo popularne – min 6-12 miesięcy i dłużej

Na osiągnięciu nawet samego szczytu ich praca skończyć się jednak nie może. Zdobyte miejsce trzeba utrzymać, broniąc go zarówno przed rywalami, jak i zmianami algorytmów Google czy błędami technicznymi. Oprócz tego sytuacja na rynku może się zmieniać – a to wymusza korekty strategii. Korzystaj z wiedzy specjalistów i bądź gotów na wszystko!

Leave A Reply

Exit mobile version