Garmin, globalny lider w dostarczaniu urządzeń bazujących na nawigacji satelitarnej przekroczył barierę 100 milionów sprzedanych urządzeń do nawigacji. W swojej ofercie producent posiada rozwiązania nawigacyjne m.in. dla kierowców, pilotów, żeglarzy, sportowców, podróżników, myśliwych oraz geocacherów. Sprzedaż 100 milionów urządzeń w ciągu 23 lat od powstania firmy Garmin to niewątpliwie kamień milowy, ugruntowujący pozycję czołowego dostawcy rozwiązań służących do lokalizacji GPS.
Garmin został założony w 1989 roku przez małą grupę inżynierów, którym przyświecała ambitna idea wykorzystania technologii GPS w produktach codziennego użytku. W 1991 roku Garmin sprzedał swoje pierwsze urządzenie GPS. Sześć lat później, w 1997 roku, firma mogła się pochwalić pierwszym milionem sprzedanych produktów. W okresie następnych dziesięciu lat, do 2007 roku, do użytkowników trafiło w sumie 25 milionów urządzeń nawigacyjnych Garmin. Ostatnie pięć lat upłynęło firmie Garmin pod znakiem dynamicznego wzrostu i ekspansji na nowe rynki, co pozwoliło wywindować globalną sprzedaż do poziomu 100 milionów.
?100 milionów sprzedanych urządzeń to niewątpliwie wielki krok naprzód. W przeciągu zaledwie 23 lat obecności na rynku Garmin, z małej, lokalnej firmy, przekształcił się w jednego z najważniejszych globalnych graczy, który nadal z sukcesem rozszerza zakres swojej działalności,? powiedział Cliff Pemble prezes i dyrektor operacyjny Garmin. ?Sukces, który osiągnęliśmy, nie byłby możliwy bez naszych pracowników, prawdziwych pasjonatów potrafiących zamienić swoje marzenia w rzeczywiste produkty oraz klientów, którzy zaufali naszym rozwiązaniom.?
Oprócz zapewnienia bogatej oferty produktowej dla sektora motoryzacyjnego, lotnictwa, żeglugi czy ogólnie pojętej rekreacji na świeżym powietrzu, Garmin z powodzeniem umacnia także swoją pozycję na rynkach wschodzących ? w Chinach, Indiach czy Południowej Afryce. Ponadto w ostatnich latach, dzięki znacznym inwestycjom w segmencie motoryzacyjnym OEM, Garmin nawiązał bliską współpracę z czołowymi producentami samochodów. Na wzrost notowań Garmina wpłynęły również kluczowe przejęcia, które wzbogaciły portfolio firmy o nowe rozwiązania i technologie.
Przekroczenie bariery 100 milionów sprzedanych urządzeń zostanie upamiętnione m.in. przez specjalne logo umieszczane na opakowaniach nowych produktów oraz w materiałach promocyjnych dostępnych dla dystrybutorów i w serwisach internetowych Garmin. Więcej informacji na temat Garmina można znaleźć na stronie http://Garmin.com. Garmin zaprasza także do szerszej dyskusji dotyczącej produktów firmy w serwisach http://Twitter.com/Garmin; http://Facebook.com/Garmin; http://YouTube.com/Garmin; lub http://Garmin.blogs.com.